2020. március 17., kedd

Ma New Yorkban bejártuk Long Islandet és megnéztük a Brooklyn Bridge-et

Na meg a Manhattan Bridget is, persze!
Szóval - az autóbérlés és a szabadságom utolsó napját azzal töltöttük, hogy kimentünk Centereachbe családostul, hogy Liácska megkapja az első por-adagját, Zita meg megnézze Long Islandet. Így is lett. Tényleg, azt nem is mondtam, hogy egyik éjjel forgolódtam, hogy a kocsinak még nincs neve, de gyorsan megjött az ihlet, és kedvenc autó-tankunk a keresztségben a BACONATOR!! nevet kapta.

Tehát reggel kocsiba be (Szőllő Papcsi unszolására spóroltam 20-30 dórát, úgyhogy csak 60-ba került az esti parkolás :) ), reggeli csúcsforgalom-ban ki Centereachbe (még mindig szörnyű). Kezelés megvolt, közben én telefonon meetingeltem. Lia gond nélkül vette ezt az akadályt is, Zita meg Zizivel játszott közben (kettejüket összevonva úgy is lehet hívni: ZiZi, vagy ha már itt tartunk: ZiZizi). Utána tettünk egy halvány kísérlet a kézfertőtlenítő/szappan/WC papír vásárlásra, de az előemberek nem engednek, vasmarokkal tartják kezükben a hajnali szállítmányok lerablási jogát.

Anyuka vásárol, cincognak a gyerek
De sebaj, drive-in Wendy's, Baconator a kocsiban, egy közeli burzsuj általános iskola üres parkolójában, majd irány a sok határ-sziget, amik Long Island partjait védelmezik több száz kilométeren át. Fire Island, Jones Beach Island, Long Beach - egymás után autóztunk végig ezeken a halászfalutól nagyvárosig terjedő szigeteken, közben kétszer ki is mentünk az óceánhoz. Sőt, még őzeket is láttunk. Minél távolabb van az ember New Yorktól ezeken a szigeteken, annál királyabb / kihaltabb a terület, annál több hely van a természetnek. Remélem ide vissza tudunk még majd jönni!

Erre mentünk
Trump rajongó viszi haza a sok WC papírt a pickupjával
Fire Island - őrület méretű parkolók, szerencsére üresek
Háttérképnek
Zita, s az Okean
Őzikék a bokorból
Robert Moses nemzeti park - ő felelős az 20. század közepi kb. összes fejlesztésért New Yorkban. A jókért is (parkok) és a rosszakért is (tömegközlekedés helyett autópályák)
Halászfalvak mellett burzsuj nyaralók Jones Beach Island-en
Long Beach közepesen kiépült része
Kiccsalád a bícsen
Hullám elől menekülős játék

A sok szép természeti környezet után hazafele a Brooklyn Bridge Parkban megálltunk még egy kicsit játszózni / fotózni, úgyhogy Zitának elég sok minden lekerült a bakancslistájáról egy nap alatt.

Manhattan Bridge brooklyni hídfő - ESB-vel a két lába között
Zita és a Brooklyn Bridge
Add caption

Sárkányeregetés a híd lábánál

Játszótér burzsuj Dumbo-i fehér gyerekeknek és színesbőrű babysittereiknek
Nem csúszik
Manhattan Bridge
Azt a röhejesen nagy épületet ami full kilóg a környezetéből, most látom először
Még egy utcsó látkép
Lia sztárfotója
Na csak hogy legyen egy családi is! :)
Végül letettem a családot és visszavittem a reptéri kölcsönzőbe BACONATOR!!-t. 5 együtt töltött szuper nap és 2000km után könnyes búcsút vettünk, meg jegyzőkönyvet fel a kavicsfelverődésről, aztán hazafelé kesztyű+sapka kombinációval még egy busz+metró kombót bevállaltam az önkéntes szobafogság előtt. Elég poszt-apokaliptikus a hangulat a metrón, a mi állomásunkon hétköznap délután kb. 6-kor összesen 3 ember szállt le.

Queensi metrómegálló a hídon
Nem túl bizalomgerjesztő látvány a metró most
Most ment el két vonat - itt kb. 150 embernek kéne lennie
Na, holnap meló itthonról, meg majd azért még boltba megpróbálok leugrani, hátha feltöltötték a készleteket. Mivel a következő napokban sok fotó nem fog készülni, azt tervezem, hogy naponta egy helyszínt kiszortírozok, és kirakom az albumokat, úgyhogy Bogi nyugodj meg, lesz még nagyon sok Niagarás anyag! :)
Valamennyi esély van rá, hogy kijárási tilalom lesz, de egyelőre a kormányzó hallani sem akar róla (csak a bogármester).
A végére, hangulatjavításképp, cukkerság Torontóból:

Ez megy: Hop little bunnies hop hop hop
Lehetséges, hogy Zizi ezért hívja úgy a nyusziját, hogy opopop?!